Waarom is een Segmentation Model zo belangrijk voor je marketing?

Als je als bedrijf je websitebezoeker écht van dienst wil zijn zul je gebruik moeten maken van een customer segmentation model. Wat dit precies is en waarom het zo waardevol voor je marketing is wordt in dit artikel toegelicht.

Het segmenteren en groeperen van je verschillende klanten in een data platform kan een intensief en complex proces zijn. Je kunt ervoor kiezen dit zelf op te pakken, of je maakt gebruik van een voorspellend algoritme. Het belangrijkste uitgangspunt hierbij is dat je in je klantenbestand groepen klanten hebt die soortgelijke attributen, websitegedrag en koopgedrag hebben. Zodra je begrijpt hoe individuele bezoekers binnen een bepaald segement interacteren met je product of service, kun je beginnen met het fine-tunen van je customer journey. Hier kun je vervolgens met je marketing slim op inspelen. Zo kun je er zeker van zijn dat je daadwerkelijk kunt leveren wat zij zoeken, door het aanbod te personaliseren op basis van hun (of soortgelijke bezoekers uit hetzelfde segment) voorkeuren.

https://shoppingminds.com/segmentation-model/

Misschien vind je ook leuk...