Tegenwoordig draait alles om data en het inzetten hiervan is bij de meeste bedrijven niet meer weg te denken. Steeds meer bedrijven staan daarom voor de keuze of ze een data platform willen gebruiken om deze data te verwerken en op te slaan. Als bedrijf wil je dan natuurlijk een goed onderbouwde keuze maken waarbij je rekening houdt met de mogelijkheden en beperkingen van de verschillende platformen. Kort samengevat zijn er drie belangrijke verschillen, namelijk in:
- De identificatie van bezoekers
- De gebruikte databron (1st, 2nd of 3rd party)
- De toepassingsmogelijkheden van de data
In dit artikel zullen we de verschillen tussen een DMP (Data Management Platform) en een CDP (Customer Data Platform) uitlichten. Hoewel deze termen overlap hebben, zijn ze beiden uniek. Welke van de twee je het beste in kunt zetten ligt aan het doel dat je als bedrijf voor ogen hebt, en met welke reden je de data op wilt slaan. Tot slot laten we je zien welke functies van een DMP en CDP het Shopping Minds data platform heeft, en waarom dit een totaaloplossing biedt met daarin de handigste functies van zowel een DMP als een CDP, zodat je een volledig 360 graden klantbeeld op kunt zetten.
https://shoppingminds.com/combineer-een-dmp-en-cdp-voor-een-volledig-klantbeeld/